Arhavi ile ilgili herşey

Hiç Arhaviyi gördün mü?..Çkar Arkabi koz'iriyi?..Have you ever seen Arhavi..Arhavi,Kültürü,Tarihi,Doğal Güzellikleri,Yemekleri,Gelenekleri,Dereleri,Tepeleri,Dağı,Taşı,Herşeyi....Daha fazla fotoğraf için facebook/Arhavi Arkabi Hacişi sayfasından albümlere göz atınız...

23 Mart 2016 Çarşamba

Mşkiri(Baştankara)

Mşkiri
MŞKİRİ=ŞKİDDONİ= YEDİDON.(BAŞTANKARA)
Üzerinde yedi ayrı renk taşıdığı için bu ismi alır.En baskın rengi de Siyah-Sarı ve lacivert ile Beyaz.
Çok kurnaz geçinen ve tuzaktan en çok kaçtığını zanneden fakat başı ile kandara'ya yakalanan avanak kuş.
Bunun sebebi:Kandara'nın içinde bulunan Kendir tohumunun kokusundan uzaklaşmayı bir türlü başaramaması.
Bayılıyor kendir tohumuna.Ayaklarını,tuzak olduğunu fark ettiği at kuyruğu kılı Xaman3asından kurtarmayı başarıyor ama,kendir tohumu kokusuna dayanamadığı için başından yakalanıyor.Tabii hemen müdahale etmezsen boğuluveriyoor.
Kendisini çok severdim.Çünkü o,kuşların palyaçosu olmadık şaklabanlıklar yapar.Ama ne yazık ki kafeste yaşamaya hiç dayanamaz.Hürriyetine düşkündür.Hemen ölür.
Bir gün Kerimişi mısır tarlasında Kandara ağacı dikmişim.Amacım bir tane ötücü Cennet kuşu,yani kirazkullu yakalamak.Kirazkullu ne zaman kandaranın çubuğuna konsa hemen o mşkiri gelir:
-Çin...Çin...Çililili !deyip gezinmeye başlar.halbuki ben onu istemiyorum.Çünkü ötmez ve kafeste yaşamaz.
Bela oldu be!...En sonunda başı ile yakalandı kurtulmak için çırpındıkça kıl halka gerildiği için boğulmaya başladı.Ne yazık ki çocukça ihtirasım yüzünden onu kurtarmaya ağaca gitmedim.Çünkü gidersem kirazkullu kaçacak.Halbuki onun yakalanmasını istiyorum.Nihayet o da yakalandı.Ama bu arada kuşların palyaçosu boğuldu.Kirazkullu da boğulacaktı ama ona yetiştim.Onu kurtardım.
Evvelleri ötmüyordu.Yanına kanarya kafesi koydum.Kanaryanın çeşit çeşit ötüşlerini dinledikten sonra bir hafta sonra o da kanarya gibi ötmeye başladı.
Ama hala bu yüzden boğulmasına göz yumduğum Mşkiri'nin acısı yüreğimde...Allah affetsin...Çocukluk işte...
Yazar:Adil KÜÇÜKAY
Daha fazla fotoğraf için:Facebook/Arhavi Arkabi Hacişi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder